Doorgaan naar hoofdcontent

Vrouwen clichés waar we onszelf aan schuldig maken ...

Ja. Er zijn wel degelijk clichés over vrouwen waar we ons los aan schuldig maken. Maar! Er zijn er ook die we voor eens en voor altijd de grond in willen stampen. 

Vrouwen ...

  • ... zijn geobsedeerd door hun uiterlijk. Njah, eigenlijk ... Misschien wel. Ik betrap me er (te) vaak op dat ik in een reflectie (spiegel / raam / ...) kijk om te controleren of ik er nog oké uitzie. En tijdens de digitale Zoom meetings kan ik me niet weerhouden om nagenoeg voortdurend naar mezelf te kijken! Terwijl er dus nog 5 anderen mee in de meeting zitten. Oh help. Dit lijkt een serieus probleem te zijn ...
  • ... staan uren voor de kleerkast. Oké, úren is er misschien over. Maar toch wel lang. Herken je de paniekaanvallen en keuzestress als je jouw kleerkast bekijkt? En ineens beseft: er is niets meer dat bij mijn stijl past? Of niets wat nog leuk staat?
  • ... hebben meer dan 20 paar schoenen. Hoe kan het ook anders! Kijk even naar het aanbod: hoge schoenen, lage schoenen, open schoenen, dichte schoenen, lage hakken, hoge hakken, nette schoenen, sportieve schoenen, ... Voor élke gelegenheid bestaat er wel iets waarvan de maatschappij zegt: dit is een must bij je outfit. Dus ja, meer dan 20 maal schuldig aan dit cliché.
  • ... zijn shopverslaafd. Ik kan op een dag echt opstaan met een enorme drang om iets nieuws te kopen. Hoezo materialistisch? En ook al duw ik die drang weg, het blijft zicht opdringen totdat ik eraan bezwijk. Herkenbaar? Say yes, please?!
  • ... zijn slechte chauffeurs. De druk is gewoon té hoog, juist door dit cliché. Natuurlijk dat je dan fouten gaat maken als er bekijks is. En wanneer niemand het opmerkt, parkeer je de auto zodanig smooth dat het in het Guinness World Book of Records zou moeten staan. Potverdikke.
  • ... kennen niets van auto's. Wat bedoel je? Ik kan je de kleur toch vertellen van m'n auto? Dat is dan ook letterlijk het énige wat telt. En dat 'em rijdt natuurlijk, dat ook.
  • ... kunnen niet kaartlezen. Verdeelde meningen hierover. Maar het meest opvallende is toch wel deze quote uit onze podcast:
Ik twijfel soms wel tussen links en rechts. Links weet ik altijd, maar rechts niet. 

Hier zijn we niet mee akkoord!

Maar als het dan gaat over deze clichés, dan haken we af. En nog niet een beetje!

  • Vrouwen doen graag het huishouden. Ja hoor, worden we helemaal blij van. En nee, blij zijn wanneer het gebeurd is (en alles proper is), telt niet. Want dan zijn we juist blij het gedaan is. Omdat het dan pas over een week opnieuw moet gebeuren. Of 2. Of 3.  
  • Vrouwen zijn minder grappig. Fuck dit. Wij zijn hilarisch! Luister maar naar onze podcast, dan kom je er vanzelf wel achter.
  • Elke vrouw wilt mama worden. Ehm nee, he-le-maal niet. Baby's zijn niet eens zó schattig, zoals iedereen beweert. Toch? Bah. Hoe meer kinderen ik in mijn omgeving zie, hoe minder ik er zelf aan wil beginnen.
  • Vrouwen zijn het zwakke geslacht. Uhu. Ja. Really? REALLY? Dit kunnen we énkel beoordelen als we evenveel kansen zouden krijgen als de mannen. Én als gelijkwaardig bezien worden. Tot nu toe, kunnen we dit dus nog niet beoordelen. Mic drop.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Over onze podcast 'Gewoon gênant' ...

Heyhey 👋! Wij zijn Charlotte & Katrien. En in onze gewoon gênante podcast bewijzen we dat we de meest gênante mensen zijn, die je ooit ontmoette! (Nope, dit is niet overdreven. Trust us 😅.) In onze podcast vertellen we vooral persoonlijke verhalen, met tussendoor input van onze luisteraars. We vermijden geen enkel onderwerp of taboe. Ook al staat het schaamrood op onze wangen & schieten we zo hard in de lach dat we het verhaal bijna niet verteld krijgen. (En we intussen alle kleuren in onze broek pissen 💧🌈👖.)  Waar we het onder andere over hebben: Awkward ontmoetingen Sappige menstruatie verhalen Gênante kak & pis situaties Schaamtelijke guilty pleasures Ongemakkelijke eerste kus, seks & ontmaagding (En natuurlijk nog véél meer) Misschien een paar stoefreacties om je nog warmer te maken? Knap dat jullie je zo publiekelijk openstellen!  Wat een fantastische podcast! Zo pijnlijk herkenbaar. Helemaal fan. Omg! Ik onderbreek effe de podcast om te zeggen dat ik al een p

S2E02: Wegvluchtend publiek tijdens live podcast, versprekingen & flaters

We lachen onszelf kapot tijdens het vertellen over onze epic fail live podcast 😂 (en over onze algemene podcast blunders) 🙈. Verder hebben we het over onze mogelijke eerste hate-comment, balzak zweet, scheten laten, onwetendheden als volwassene & ons assertieve feministische zelve. 💁‍♀️  

Aflevering 20: Seks

Gekke geurtjes en geluiden, onrealistische filmseks en betrapt worden. 😳 Aflevering 20 gaat over het grote taboe-thema seks. 🍆🍑 We praten met onze vriendjes openlijk over hoe een ongelijk libido soms awkward is, seksspeeltjes in het geniep kopen, plots in kramp schieten bij bepaalde standjes, gênante stuntelige situaties & grappige stopwoordjes. 😁